Walther Forums banner
81 - 100 of 130 Posts
Ik zie er nog een paar binnenkomen op GB. De adviesprijs van H&K voor het 2-magazijnmodel is $699, maar ze worden vermeld voor $1000 plus. Ik denk dat als je het zo graag wilt, je naar hun woekerprijs kunt stappen. Ik voor mijn part wacht tot ze gemakkelijk verkrijgbaar zijn en de kosten dalen tot waar ze zouden moeten zijn qua prijs. Mijn FFL citeerde me ongeveer $540, maar er waren er op dat moment geen beschikbaar. De weinige die binnenkomen, moeten rechtstreeks van H&K komen, want bij het controleren van de distributeurs waar mijn FFL van koopt, zijn er geen beschikbaar.

Nog steeds op zoek naar een andere subcompact voor mijn EDC CC-rotatie, heb ik besloten voor de H&K CC9 te gaan in vergelijking met andere pistolen die momenteel op de markt verkrijgbaar zijn. Hopelijk komen ze in de nabije toekomst tegen een eerlijke prijs beter beschikbaar. Het geeft me de tijd om te onderzoeken welke RDS ik ervoor wil. Walther kan roet in het eten gooien door een PPS M3 Optic Ready te introduceren, met magazijnen met een hogere capaciteit, maar ik denk niet dat dat snel zal gebeuren. Bovendien is mijn huidige PPS M2 LE 407K Optic nog steeds mijn nummer één in de EDC CC-rotatie, zelfs als ik een reservemagazijn moet meenemen.

Omdat de HK CC9 kleiner/dunner is dan HK's eigen VP9SK, P30SK en zelfs de P2000SK, zou het profiel van de trekkerbeugel en het ondersnijgebied van de CC9 opnieuw ontworpen moeten worden om de zeer gewenste en gevraagde ambi paddle mag release te faciliteren. Hier zijn een paar snelle foto's van waar ik naar verwijs... Van links naar rechts is een VP9SK, CC9 en P30SK:
Image
Zijaanzicht van dezelfde drie:
Image
Van links naar rechts is een USP9C, CC9 en een P2000:
Image
Image
Hier is een P2000SK links en een CC9 rechts:
Image
Zijaanzicht van dezelfde twee:
Image
En om de kleinere (huidige) HK-pistolen af te ronden, is van links naar rechts een USP45C, CC9 en een HK45C:
Image
Image
Tenzij HK USA een andere variant van de CC9 opnieuw ontwerpt en/of uitbrengt met een bredere trekkerbeugel en gripmodule, moeten we het doen met de huidige ambi mag release knop (die uitstekend werkt voor het beoogde doel op dit pistool). Ik hoop dat dit helpt.(y)

Omdat ik in het verleden verschillende pistolen heb gehad met paddle-magazijnontgrendelingen, waaronder mijn huidige H&K VP9 SK OR, kost het even tijd om eraan te wennen. Drukknop-magazijnontgrendelingen, zowel enkelvoudig als Ambi, zijn voor de meesten van ons al vanaf het begin standaard. Ik vind het bijna gemakkelijker om de R/S Mag paddle-ontgrendeling met mijn middelvinger te bedienen dan de L/S paddle-ontgrendeling met mijn wijsvinger. Voelt een beetje onhandig aan, maar voor mij werkt het beter. Ik merk dat in Europa gebouwde vuurwapens over het algemeen het paddle-magazijnontgrendelingssysteem volgen boven de in de VS gebouwde vuurwapens die normaal gesproken het drukknopsysteem gebruiken. Maar dat gezegd hebbende, maken sommige gripmodules die te groot zijn voor onze handen het gebruik van de drukknop-magazijnontgrendelingen moeilijk of moeilijker te bedienen. Ze hebben beide hun plaats in de vuurwapenindustrie en ik kan zien dat het magazijnontgrendelingssysteem zowel een voordeel als een nadeel kan zijn, afhankelijk van de interesse van een potentiële vuurwapenaankoop. Voor mij zijn beide stijlen OK, maar ik ben meer gewend aan de drukknopstijl, aangezien de Europeanen waarschijnlijk meer gewend zijn aan het paddlesysteem.

Het lijkt erop dat de CC9 nog steeds erg moeilijk te vinden is. Ik zou er graag een willen hanteren, maar wie weet wanneer dat gaat gebeuren. Ik moet me afvragen, zou een peddelmagazijnontgrendeling nog steeds mogelijk zijn, zelfs met de dunnere trekkerbeugel van de CC9? Het zou uiteraard niet werken met de bestaande HK-peddelontgrendeling en een nieuw ontwerp vereisen, maar ik zie niet in waarom het niet mogelijk zou zijn. Maar ik begrijp ook dat de CC9 voor de Amerikaanse markt is en dat een knopontgrendeling ongetwijfeld meer mensen zal aanspreken.

Een ergernis - een knopontgrendeling die zich slechts aan één kant van de greep bevindt, is niet "ambi", zelfs niet als deze configureerbaar is voor gebruik aan beide kanten. Een peddelontgrendeling is een voorbeeld van een echt ambi-ontwerp, dat door beide handen kan worden gebruikt, zonder dat er wijzigingen nodig zijn. ;)

De CC9 is het eerste pistool dat is ontworpen, ontwikkeld en gemaakt door HK USA, en zoals ons steeds wordt verteld - Amerikanen houden niet van peddels. Walther- en HK-freaks vormen niet genoeg aantallen om de marketingmensen te beïnvloeden.

Discussion starter · #89 ·
De CC9 is het eerste pistool dat is ontworpen, ontwikkeld en gemaakt door HK USA, en zoals ons steeds wordt verteld - Amerikanen houden niet van peddels. Walther- en HK-freaks vormen niet genoeg aantallen om de marketingmensen te beïnvloeden.
Ik denk dat je precies gelijk hebt. Het is een getallenspel.

De peddels hebben een paar vocale aanhangers, maar de aantallen zijn er niet, dus we zien dat er minder pistolen met peddels worden gemaakt.

Tot op zekere hoogte is het hetzelfde met DA/SA-pistolen. Het systeem heeft nog steeds zijn aanhangers, maar het is niet meer zo populair als vroeger.

Fabrikanten reageren door niet veel nieuwe modellen van DA/SA-pistolen te produceren.

Ik denk dat je precies gelijk hebt. Het is een getallenspel.

De paddles hebben een paar vocale aanhangers, maar de aantallen zijn er niet, dus we zien dat er minder pistolen met paddles worden gemaakt.

Tot op zekere hoogte is het hetzelfde met DA/SA-pistolen. Het systeem heeft nog steeds zijn aanhangers, maar het is niet meer zo populair als vroeger.

Fabrikanten reageren door niet veel nieuwe modellen van DA/SA-pistolen te produceren.
Zoals met zoveel dingen, dicteren de grillen en eisen van de Amerikaanse markt de beschikbare opties. En om geldige redenen - er is geen andere civiele, wetshandhavings- of militaire markt die qua schaal in de buurt komt. Dat gezegd hebbende, ik denk dat ik nog steeds liever een V3 P2000SK of P30SK met paddle release zou dragen dan een CC9, maar zo ben ik nu eenmaal. 😊

Discussion starter · #91 ·
Zoals met zoveel dingen, bepalen de grillen en eisen van de Amerikaanse markt de beschikbare opties. Dat gezegd hebbende, denk ik dat ik toch liever een V3 P2000SK of P30SK zou dragen met een paddle release dan een CC9, maar zo ben ik nu eenmaal. 😊
De P30sk en P2000sk gaan een paar levens mee. Build quality van het volgende niveau.

Ik heb meer dan 26 verschillende HK-pistolen bezeten, maar ik ben er niet meer zo verliefd op als vroeger. Mijn collectie bestaat nu uit een Mark 23, USP Expert 9, USP 9 en USP 45. HK maakt goede pistolen, maar ze zijn niet zo speciaal als HK je wil laten geloven.

Ik heb meer dan 26 verschillende HK-pistolen bezeten, maar ik ben er niet meer zo verliefd op als vroeger.. Mijn collectie is nu teruggebracht tot een Mark 23, USP Expert 9, USP 9 en USP 45.
Het zijn goede pistolen, maar ze zijn niet zo speciaal als HK je wil laten geloven.
Ik ben eigenlijk verbaasd dat je de Mark 23 nog bezit. Ik heb nu ongeveer twee jaar geen HK-pistool meer gekocht. Ik hou nog steeds meer van de legacy-aanbiedingen.

Ik ben eigenlijk verbaasd dat je de Mark 23 nog steeds bezit. Ik heb al ongeveer twee jaar geen HK-pistool meer gekocht. Ik vind de legacy-aanbiedingen nog steeds beter.
De Mark 23 zal uiteindelijk aan mijn jongste zoon worden gegeven, hij vond ze altijd al leuk.

Persoonlijk heb ik me volledig aangepast aan de HK paddle mag release vanaf het moment dat ik in begin 1994 mijn eerste DA/SA 9mm full-size, USP kocht... Ik heb echter verschillende andere merken pistolen die nog steeds de knop mag release gebruiken en vind dit sowieso geen echt probleem...! Maar dat ben ik gewoon...

81 - 100 of 130 Posts