Walther Forums banner

P99 AS vs. PDP

20K views 38 replies 13 participants last post by  Jimmo952  
#1 ·
Czy ktoś ma zarówno P99, jak i PDP? Jakie są zalety i wady każdego z nich? Wszelkie spostrzeżenia byłyby mile widziane.

Pracuję jako LEO, a Agencja, dla której pracuję, używała amunicji i broni palnej kalibru .40 S&W. Pod koniec ubiegłego roku przeszli na amunicję i broń palną 9 mm. Mam P99 .40, którą noszę do i z pracy. Teraz, gdy przechodzimy na 9 mm, próbuję zdecydować, czy powinienem trzymać się P99 9 mm, czy przejść na PDP.

#6 ·
Czy ktoś ma zarówno P99, jak i PDP? Jakie są zalety i wady każdego z nich?
PDP to po prostu odnowiony PPQ (Q4 Tactical). Przez kilka lat toczyły się dyskusje na temat P99 vs PPQ.

Próbuję zdecydować, czy powinienem trzymać się P99 9mm, czy przejść na PDP.
Jeśli jesteś zadowolony i pewny P99, to bym go zatrzymał. Jestem pewien, że PDP to dobry pistolet, ale nie planuję zastępować nim mojego P99 lub PPQ.

#8 ·
Systemy spustowe są zupełnie różne. Moim zdaniem P99AS wygrywa po prostu dlatego, że spust jest o wiele bardziej wszechstronny. Można go nosić w trybie DA, SA, a nawet AS. Możliwość posiadania naboju w komorze i jednoczesnego posiadania spustu w trybie DA jest dla mnie niesamowita.

Nienawidzę też małego zabezpieczenia spustu w PPQ/PDP, ale to dlatego, że mam cienkie palce, które mają tendencję do jazdy zbyt wysoko i blokowania całości. To przydarzyło mi się podczas ostrego strzelania z PPQ SC, jeśli pociągniesz go za wysoko, całkowicie blokuje spust... To nie ma dla mnie sensu... W sytuacji życia i śmierci nie będę myślał: "Cóż, lepiej upewnię się, że mój palec spustowy jest idealnie umieszczony pośrodku, kiedy pociągnę". Prawdopodobnie byłoby odwrotnie, gdzie moje ręce mogą się trząść, a mój palec byłby wszędzie. (W P99 zablokowanie spustu w trakcie pociągania jest niemożliwe).

Jedną rzeczą, którą powiem, jest to, że PPQ/PDP mają wyraźnie lepszą ergonomię i fakturę chwytu. Wzór P99 jest nieco przestarzały.

#9 ·