Walther Forums banner

Ik ben vastberaden... mini rood punt installeren op een P22.

71K views 178 replies 14 participants last post by  fuzzymichael  
#1 ·
MOS, modulaire optische systemen lijken plotseling de rage te zijn voor reflex red dot pistoolvizieren. Dit is jammer voor mijn taak, aangezien alle wapenwinkels red dots hebben, maar geen montagebases.....omdat de MOS-systemen ze niet gebruiken. Die slede's zijn al machinaal bewerkt, geboord en voorzien van schroefdraad om de red dots te accepteren.

Ik kan een Glock-basis bestellen bij Amazon voor $15, zwart geanodiseerd aluminium, geboord en voorzien van schroefdraad voor enkele van de vizieren. Het probleem is...totdat je een vizier en basis hebt, kun je niet precies bedenken hoe je het het beste op een P22 kunt monteren, die natuurlijk absoluut geen vizieropties heeft. Dan is er nog de dunne zinkslede om mee te werken.

Wat ik zal moeten doen, is een basis van een of andere soort op de slede bevestigen. Ofwel er een op lijmen ofwel bevestigen met schroeven die door de slede en in het stalen sluitstuk steken. Dat is ook een beetje lastig totdat je een houder in handen hebt, zodat je de bestaande montagegaten kunt vermijden terwijl je de basis aanpast aan de P22. Optimaal zou lijm geweldig zijn....niet boren in de slede. Plaats de basis in een bed van cement, maak hem recht en laat hem uitharden.

Volgens dat concept heb ik een stuk P22-slede van 2" genomen en een stuk aluminium van 1"B x 1 1/2"L met JB Weld op de bovenkant gelijmd. Daarop heb ik drie nikkelstukken gelast met een totaal gewicht van 15 gram... hetzelfde als een lichte red dot. Morgen zal ik zien hoe stevig het is. Houdt het stand tegen herhaaldelijk hameren om een sluitende slede te simuleren? Totaal gewicht ca. 25 gram. 1 oz = 29 gram.

In een ander experiment heb ik verschillende gaten in een oud sluitstuk geboord en voorzien van schroefdraad op waarschijnlijk uitziende plekken. Het dikste gedeelte is 4,8 mm, er zit een vleugel aan één kant die 4,12 mm is en de andere kant is 2,4 mm dik. Eigenlijk lijkt het uit tests bij het aandraaien van de M3-schroeven... zelfs de dunne kant vrij sterk. Brother In Arms had gepost dat er voor een M3-schroef geen voordeel is als het materiaal dikker is dan 4,5 mm.

Om alles op één lijn te houden, moet het sluitstuk worden onderzocht op waarschijnlijke plekken. Vervolgens in de slede gemonteerd en op zijn plaats vergrendeld met de achterste rolpen. De onderkant van het sluitstuk kan dan helemaal doorgeboord worden, inclusief de slede. De gaten in het sluitstuk worden dan voorzien van schroefdraad, terwijl het gat door de slede iets wordt vergroot. Dit alles werkt goed genoeg en lijkt sterker te zijn dan nodig is om een montageplaat op zijn plaats te houden.

Het onbekende op dit moment is... waar de montagegaten voor het vizier op de basis zitten. Je kunt die locaties niet verstoren tijdens het bevestigen van de houder aan de slede/het sluitstuk. Aangezien ik op dit moment geen houder heb, heb ik een stuk aluminium platte staaf van 1" B x 1 3/4" L gemonteerd met behulp van twee handige plekken.... waarvan ik denk dat er één precies op de verkeerde plek zal zitten. Maar het is een oud stuk van een slede, dus het maakt niet uit. Het punt van al deze oefening. Wat is nog een gat in deze lelijke slede?

Image


Een aantal locaties lenen zich voor boren en schroefdraad. Boor van onder naar boven. Deze vele machineschroeven zijn niet nodig. De tweede schroef van links komt op een slechte locatie te zitten met betrekking tot de voorgeboorde basishouders en zal waarschijnlijk naar voren moeten worden verplaatst naar een andere locatie.

Image


Cirkelvormige vormmarkeringen op de onderkant van het sluitstuk helpen bij het lokaliseren van boorpunten.

Image


Dit is een deel van een oude slede die is onderworpen aan verschillende tests in zuur om te zien hoe hij het zou houden. Ik ben vergeten waarom we het wilden weten. Zinklegering vs. aluminium???? Dus, geweldig stuk om mee te experimenteren. Het korte stuk heeft de met JB Weld gelijmde onderdelen en rust momenteel in een bankschroef. Het midden was al gevuld met JB voor een vorig project.

Image


En hier is een aluminium plaat stevig aan de slede bevestigd. Uiteraard zijn verzonken schroeven vereist, die gelijk liggen met de bovenkant van de basis. Lowes had die, maar alleen in M4, wat iets te groot leek voor dit project.

Tijdens het aandraaien van de bovenplaat merkte ik dat het sluitstuk een kleine hoeveelheid omhoog wordt getrokken, dus ik zal de schroef aan de rechterkant naar voren verplaatsen en waar een rail is om de bovenkant te ondersteunen. Dit zou ook een stabielere montage moeten opleveren. De plaat hierboven is zo geplaatst dat deze niet stoort met het bestaande vizier. Als ik het vizier zou verliezen, zou de montageplaat/red dot verder naar achteren kunnen zitten. 1917
 
#3 ·
Dit is geen nieuw idee. Ik heb in 2005 al een schema voor dit concept opgesteld. Destijds waren er niet veel keuzes voor rode puntvizieren. J Point was de lichtste. JPoint is nog steeds een van de lichtste, behalve dat ze nu Shield heten. Sig maakt ook zogenaamde mini rode puntvizieren. Deze zijn verkleind tot minder dan 1" hoogte en breedte... wat betekent dat ze in kleine pistolen passen. Walther biedt zelfs een versie van de PPS aan met een reeds geĂŻnstalleerd Shield rode puntvizier. Deze rode puntvizieren zijn geweldig voor degenen onder u die er misschien nog nooit een hebben geprobeerd. Zelfs holsters zijn beschikbaar om ze te accommoderen.

Terug naar het gewicht. Jaren geleden lijmde ik nickels op de slede van een P22 en begon te schieten. Geen rode puntvizier, alleen een test om te zien wat een P22 zou doorlopen. Bij 43 gram liep het pistool nog steeds betrouwbaar. Zoals iedereen waarschijnlijk inmiddels weet, heeft de P22 een vrij zware slede van een gegoten zinklegering. Hij is 29% zwaarder dan de aluminium slede op een Smith compact. En dit gewicht betekent dat de P22 sommige munitie niet zal doorlopen... Winchester, Federal, sommige subsonische, CCI Quiets, enz. hebben gewoon niet genoeg pit. Maar veel veelgebruikte munitie, CCI mini mags en Rem Golden Bullets zijn allemaal behoorlijk pittig en laten de slede gemakkelijk doorlopen.

Ik denk aan een aluminium basis (het is moeilijk om informatie te vinden over het gewicht van een basis zoals de aluminium Glock MOS basis), maar het aluminium onderdeel dat ik heb gemaakt weegt 10 gram voordat er gaten worden geboord. Zwaar of licht aluminium... ik ken de kwaliteit ervan niet. Wat Lowes verkoopt. 48" stok voor $10. Het is 1/8" dik of meer bij 1" breedte. Dus we hebben 10 oz in de montagebasis en de kleine rode puntvizieren wegen 14 gram. Wordt het gewicht van schroeven gecompenseerd door gaten die worden geboord? Hoe dan ook, het lijkt erop dat het geheel onder de 30 gram kan worden gehouden, wat ongeveer 1 oz is. Als je de basis zou kunnen elimineren, zou je in totaal 14 gram toevoegen. Maar de P22 is op geen enkele manier zo gebouwd dat dit gemakkelijk te doen is. Zwakke zinkslede, kleine mim'd stalen sluitblok en een bekend probleem met scheuren in de slede, wat het boren van gaten in een twijfelachtige actie maakt. Testen zal het uitwijzen. Welke extra belasting wordt er op de dunne slede uitgeoefend wanneer een rode puntvizier en basis worden vastgeklemd? Het metaal aan de bovenkant van de slede is erg dun. Aan de andere kant kunnen ze behoorlijk taai zijn. Ik heb geprobeerd het dunne gedeelte aan de rechterkant met de hand af te breken en het buigt, maar breekt niet. Het veert terug als de druk wordt losgelaten... daar was ik verbaasd over.

Ik ga dit experiment proberen op mijn oude 5" pistool. Ik heb reserve sluitblokken ervoor. Ik heb geen extra QD sluitblokken die verschillende modificaties hebben waardoor ze uniek zijn en ze worden niet meer geproduceerd.

Dus ik denk dat het gewicht van deze toevoegingen acceptabel is als er lichtgewicht rode puntvizieren en een lichte montage worden gebruikt. Walther heeft geen interesse getoond in een aluminium slede... dit pistool is momenteel verkrijgbaar bij Marks Outdoors voor $229, dus ik denk niet dat er veel ruimte is voor constante updates. Ik vraag me af waarom ze het QD-model (al stopgezet) hebben gebouwd voor iets waar ik nog nooit iemand om heb horen vragen. Aluminium slede ontworpen om vizieropties te bieden, Walther en een betere afwerking van de voorkant van de trigger bar oren.

Dit is tenminste een pistool waar je mee kunt spelen. Ik ga niet boren op mijn verschillende stalen PP pistolen. Vandaag ga ik de aluminium basis bewerken met 15 gram nickels die er met JB Welded op zijn bevestigd. Ik ga hem 1.000 keer op een stalen aambeeld bewerken als hij zo lang meegaat... hard. Met de lijm. Zo ja, vergeet al dit boren... lijm gewoon een basis op, schroef het vizier erop en ga schieten. 1917
 
#4 ·
https://www.shootingillustrated.com/articles/2019/2/26/review-walther-pps-m2-rmsc/

Link naar de PPS M2 met rmsc. Merk op dat de slede is gesneden, getapt en voorzien van schroefdraad voor dit type vizier. Geen basis nodig. Bij deze vizieren moet een deel ervan worden verwijderd om toegang te krijgen tot de batterij en er zijn dunne rubberen pakkingen beschikbaar om de basis af te dichten tegen de slede. Andere werken op dezelfde manier, maar maken het mogelijk om de batterij aan de zijkant uit te schuiven of van bovenaf te installeren. Dat zijn betere opties, aangezien het verwijderen van het vizier waarschijnlijk opnieuw nulstellen betekent. Maar dit vereenvoudigt zeker het toevoegen van een rode stip en is de toekomst voor het toevoegen hiervan aan een pistool. 1917
 
#5 · (Edited)
Geweldig werk. Ik heb 4 Shield RMS red dots geĂŻnstalleerd op 2 HD P's en 2 carry Q's. Deze vier pistolen zijn naar L&M geweest voor 'slide milling' om te passen bij de Walther fabrieksmolen op de Q4's en Q5's.

De Shield is klein en lichtgewicht....de red dot staat 'altijd' aan en de batterijen zouden ongeveer 2 jaar mee moeten gaan.

Het enige nadeel van het plaatsen van een optic op een P22 is dat de optic meer gaat kosten dan het pistool.:eek: Maar hey, dit project klinkt als iets dat ik misschien zou doen als ik een P22 had.

Een tijdje geleden heb ik een van die adapterplaten van Amazon gehaald om een optic op een 1911 te monteren via de achterste vizierzwaluwstaart. Ik heb een beetje geslepen en geschuurd aan de onderkant van de plaat om een betere match te krijgen met mijn PPQ 45. Toen gebruikte ik wat epoxykit... de kit op een stuk bakpapier op het aanrecht gelegd, een stuk bakpapier erop gelegd en toen een plank gebruikt om het plat te drukken. Was niet helemaal plat/dun genoeg, dus ik gebruikte mijn deegroller om het iets dunner uit te rollen... moet ongeveer 1/16" zijn geweest. Leg dat stuk platte epoxyplaat op de onderkant van de adapterplaat en monteer de plaat op de slede....gebruik een c-klem om net iets extra druk uit te oefenen in de richting van de voorkant van de plaat om hem mooi plat te krijgen. OH, ik heb de slede bespoten met 'pam' voordat ik de plaat monteerde.

Nadat het was uitgehard, kon ik de plaat verwijderen....NIET PLAKKERIG AAN DE SLEDE. :D

Dus, dat zou iets kunnen zijn dat je zou kunnen overwegen, maar gebruik de PAM niet. :D.

Ik heb echter geen idee of je een adapterplaat zou kunnen vinden die in de P22 zwaluwstaart past.
 
#6 ·
Gebruik al een paar jaar een red dot op mijn P22. Heb net gekozen voor de Walther-brug als bevestiging.

Image


Het nut van een red dot is voor mij in principe gebruik op de schietbaan, aangezien lasers veel beter lijken voor draagdoeleinden. Mijn dagelijkse draagwapen en mijn boswapen hebben beide auto-on lasergrepen die geen gewicht, bulk, complicatie toevoegen of de werking of functie verstoren.
 
#7 ·
HHPIN Ik had er een van rond '04. Het werkte erg goed, groepen van 10 schoten in 1/2" of minder op 21'. Maar je moet het verwijderen om het veld te strippen en dan opnieuw te richten. Ik vroeg of iemand het wilde hebben en stuurde het naar iemand in Arizona, als ik me goed herinner... dit was 15 jaar geleden. 1917
 
#10 ·
HHPIN Ik had er zo een rond '04. Het werkte erg goed, groepen van 10 schoten in 1/2" of minder op 21'. Maar je moet het verwijderen om het veld te strippen en dan opnieuw te nulstellen. Ik vroeg of iemand het wilde en stuurde het naar iemand in Arizona, als ik me goed herinner... dit was 15 jaar geleden. 1917
Toen ik onlangs een PPQ toevoegde, kreeg ik ook een UM Tactical mount. Net als de Walther is het een op de rail gemonteerde brug, maar het is een snelsluiting, uit één stuk, stevig genoeg voor centerfire patronen, maakt gebruik van de open vizieren mogelijk en keert terug naar nul bij verwijdering/vervanging. Extra voordeel is dat het ook op de P22 past en UMT een holster aanbiedt dat elk pistool met de mount accepteert.
 
#8 · (Edited)
De JB Weld-test is jammerlijk mislukt.....7 klappen op een stalen aambeeld en het aluminium vloog van de slede. De JB bleef aan de slede plakken. Ik heb er momenteel gorilla-lijm op zitten en zal het opnieuw testen. :p

Image


faal!!!

Image


De rode stippellijn ligt vrij dicht bij de plek waar de montageplaten voor Glock, 1911, Springfield, enz. zijn geboord en voorzien van schroefdraad voor kleine red dots. Dus ik moest een van de montageschroeven naar voren verplaatsen. Geen probleem. Houdt de basis nog beter tegen roteren. Toen heb ik op het oog wat extra gaten geboord om te zien of dat het onderdeel lichter zou maken. Dat deed het. De 10 gm basis is nu 8 gms. Voeg een 14gm red dot toe en ik heb nog steeds een heel licht systeem. De schroeven trekken heel strak aan. Misschien kunnen ze te strak worden aangedraaid voor de zinken slede. Schroefdraadborgmiddel zal nodig zijn en een stevige maar niet te stevige montage. Helaas kan ik geen gewichten of afmetingen vinden voor onderdelen van $15 zoals hieronder en de wapenwinkels verkopen ze niet omdat mensen naar het MOS-systeem gaan. 1917

Image


Mijn afmetingen door een foto op het net te nemen, deze te vergroten totdat deze op een schaal paste die ik kon meten. Als ik de foto op 1" breedte zet, zijn de gaten voor het monteren van welke red dot dan ook 3/4" van de achterkant van het vizier. Ik heb de houder opnieuw geboord om die plaat te kunnen plaatsen en uiteraard moest de schroef aan de rechterkant naar voren worden verplaatst. Hij is nog steeds door een dik deel van het grendelblok geschroefd. Hopelijk kan ik een vergelijkbare houder vinden die is gemaakt voor de Shield compact red dot. Ik weet nu waar ik hem moet boren om de basis op de P22 slede te monteren. Dit zijn aluminium bases, maar sommige zijn blijkbaar gemaakt van echt sterk aluminium en ik weet niet of dat zwaarder materiaal is dan wat ik bij Lowes heb gekregen.

Image


Lelijk....maar ik kon er zeker recht mee schieten.

Image


10 schots groepen op 21'. Helaas kan ik dit niet met open vizier....P22 of volledig stalen PP of PPK/s .22. Daarom wil ik een red dot installeren...maar niet de constructie die hierboven is afgebeeld.
 
#9 ·
De polymer Shield-site is 14 g en de aluminium site is 17 g. Eén lokale winkel heeft beide, maar geen mounts. Andere winkels hebben vergelijkbare Trijicon-dots. De polymer kost $299. Ik zou het kunnen kopen, het monteren op een remake van het apparaat dat ik al heb gebouwd en het proberen totdat ik een betere mount kan vinden. Dat betekent voorgeboord en geanodiseerd. Ik wil de site niet per se hoeven verwijderen om de batterij te vervangen, dus ik zal dat moeten bekijken met betrekking tot de modellen die ze hebben. 1917
 
#11 ·
Image
Een van de tekeningen voor dit concept van ergens ver terug in de tijd. Ik kon geen andere manier bedenken om een montageplaat te bevestigen. 1917
HHPIN, jouw opstelling ziet er veel beter uit dan de olievat die ik had. Het was goedkoop... maar verdomd als ik er niet recht mee kon schieten. Wat me ertoe aanzette een red dot te willen. Ik verwacht dat IDPA en Steel Shoots binnenkort een aparte categorie voor red dots zullen hebben. Ze zijn sneller dan ijzeren vizieren, voor zover ik heb gelezen. 1917
 
#12 ·
In plaats van een platte bodemplaat, moet de bodem hol zijn, voor meer contactoppervlak.....zoals deze https://www.amazon.com/ARWIN-Mount-...d=1&keywords=red+dot+adapter+mount+1911&qid=1584305114&sprefix=,aps,180&sr=8-11 Ik heb er een zoals deze gebruikt voor mijn PPQ 45-experiment.....moest de bodemcontour een beetje aanpassen en vervolgens de epoxykit gebruiken voor een contactvlak van zijkant tot zijkant. PLUS, het ding wordt vastgehouden met de kleine zwaluwstaartadapter.

Even ter overweging.
 
#16 ·
In plaats van een platte bodemplaat, moet de bodem hol zijn, voor meer contactoppervlak.....zoals deze https://www.amazon.com/ARWIN-Mount-...d=1&keywords=red+dot+adapter+mount+1911&qid=1584305114&sprefix=,aps,180&sr=8-11 Ik heb er een als deze gebruikt voor mijn PPQ 45-experiment.....moest de bodemcontour een beetje aanpassen en vervolgens de epoxykit gebruiken voor een contactvlek van kant tot kant. PLUS, het ding wordt vastgehouden met de kleine zwaluwstaartadapter.

Even ter overweging.
Ik weet niet zeker of dat nuttig zou zijn. De P22 heeft een platte anti-glare rail in het midden die ik gebruik om de basis waterpas te zetten. Met de schroeven zo dichtbij, is het waterpas zetten bijna automatisch. Nu, als ik iets had om een ondiepe groef langs de onderkant van de houder te frezen, precies de breedte van die rails....zou het zichzelf centreren en waterpas zetten. Ik heb geen freesapparatuur. Ik heb een go fund me site nodig.

Oh ja...er zit geen zwaluwstaart op een P22...er is niets anders dan een kleine zinken lus die het vizier vasthoudt. Ze hadden dit niet moeilijker kunnen maken om op te lossen. 1917
 
#13 ·
OK, de JB Weld-test is jammerlijk mislukt. Bij de 7e klap vloog het aluminium/nikkel stuk eraf. De JB bleef stevig op de slede zitten... liet gewoon los van de gladde onderkant van de aluminium basis. Ik zal de onderkant van het aluminium opschuren, een paar gaten boren voor de lijm en vanavond opnieuw testen. Ik weet dat er allerlei soorten industriële bevestigingslijm zijn, maar ik weet er niets van.

Omdat ik de onderdelen in een bankschroef (licht) heb samengeknepen, was de JB erg dun. Ik heb geen idee of het zijn sterkte krijgt door dikker te zijn, maar de JB ziet er perfect uit op de slede... liet gewoon los van het aluminium. Zou goed zijn geweest voor zes schoten, maar misschien sla ik veel harder of niet zo hard als wat een pistool zou uitdelen. Zeker weten dat het langer zou duren dan zeven klappen. :p

Het zit momenteel weer in de bankschroef met een dikke laag Go Rilla Impact Super Glue. Ik zal zien of dat beter is. JB Weld op de slede, go rilla, dan de aluminium basis in de lijm geperst. Ik heb ook epoxy, maar ben nog nooit onder de indruk geweest.
 
#14 ·
500 harde klappen op de bovenkant van het stalen aambeeld maakten de gorilla-lijm niet los. De lijm zat tussen de JB Weld op de slede en de kale onderkant van het aluminium stuk van Lowes. Het lijkt erop dat dit spul werkt. Ik zal het nog eens 500 klappen geven nadat mijn hand heeft gerust en ik handschoenen heb gevonden om de klap te verzachten.

Ik denk dat ik vervolgens het sledegedeelte met de bevestiging erop ga bewerken. Eerst moet ik drie stuivers lijmen om te dienen als het gewicht van het vizier.

En klaar. Nog eens 500 klappen op het korte stuk slede met 15 g stuivers en JB + Gorilla slagvast. 700 keer in de ene richting en 300 in de andere. Nog steeds strak. Evenzo werd de vastgeschroefde plaat met gelijmde stuivers behandeld met hetzelfde hameren op de bovenkant van een aambeeld. Beide richtingen. Twee van de stuivers kwamen los, maar de schroeven kwamen nooit los. Geen schroefdraadborgmiddel op de schroeven ook niet. Ik kon de andere stuiver met de hand afbreken. Dus, gorilla houdt gladde stuivers niet goed vast. JB wel, maar er zit een flinke klodder JB op. 1917
 
#15 ·
Image


Ik heb de kop van deze schroeven taps toelopend gemaakt en de plaat verzonken. Ik nam beide mock-ups...de met gorilla-lijm op de basis met vijf nickels en sloeg hem 1.000 keer op een stalen aambeeld. Hard. Er kwam niets los. Hetzelfde voor de geschroefde. Geen schroefdraadborgmiddel. Twee van de nickels kwamen los, maar verder niets. De nickels waren bedoeld om het gewicht van het vizier weer te geven. Dus beide concepten werkten redelijk goed. Ik denk dat ik morgen een red dot zal proberen op te sporen en deze morgen op een P22 zal bevestigen...als ik kan vinden wat ik zoek. De mounts voor de compacte versies zijn op dit moment nog een mysterie. Polymer Shield red dot, 14 gram, de basisplaat met schroeven is 18 gram en het grendelblok met gaten daalt van 20 gr naar 18 gram. De slagpin loopt vrij met het grendelblok strak tegen de slede getrokken. 14 gm vizier + 8 gm basis/schroeven -2 gms minder grendelblok. Totaal - 20 gm extra gewicht op de slede.

De spanning op de slede van de schroeven samen met de gaten is waarschijnlijk de meer problematische oplossing met betrekking tot de integriteit van de slede.

Een vraag. Maken ze boren die het gat boren en de bovenkant taps toelopend maken? Het centreren van de twee afzonderlijk is nogal een klus. 1917
 
#18 ·
Dat is natuurlijk al die tijd al een probleem geweest voor aftermarket vizieren. En de reden dat er geen zijn. De bovenkant van de slede is erg dun en de slagpin loopt direct onder de onderkant ervan. En het is zink. Het enige staal dat ik me zou kunnen voorstellen dat zou kunnen werken, zou zijn om in specifieke delen van het mim'd stalen sluitblok te boren. Dat op zich is een klein onderdeel, maar het is wat elke keer dat de slede sluit tegen de achterkant van de stalen kamer slaat. Het lijkt behoorlijk taai te zijn. Nog nooit gehoord dat er een kapot ging.

Dit is waarom dit hele ding een beetje lastig is. Moet licht zijn. Moet op de een of andere manier stevig aan de bovenkant van de slede worden bevestigd. Ik kan het passen en het achterste polymeer vizier behouden of het en de lus verwijderen en de montage verder naar achteren verplaatsen. Ik zal de gaten niet in het sluitblok kunnen verplaatsen. Die moeten blijven waar ze zijn. Nadat ik een red dot heb opgehaald, zal ik deze op het pistool plaatsen om te zien of de locatie esthetisch of functioneel enig verschil maakt bij het snel richten. We hebben het hier over niet meer dan 1/2". Dus tenzij het naar achteren verplaatsen van het vizier van significant voordeel is, laat ik het voor het achtervizier. Mijn goedkope boormachine die iemand me heeft gegeven, heeft om de een of andere reden te veel slingering. Boorkop of iets anders... Ik weet het niet, maar het is zeker irritant. Ik kan het beter met de hand doen. 1917
 
#20 ·
Welkom junior 10, ik weet niet veel over koolstofvezel. Klinkt als iets dat de moeite waard is om te bekijken. Kun je het kopen in platen die hard geperst zijn? Een aluminium basis is gemakkelijk genoeg te maken, en hij kan worden geboord en van schroefdraad worden voorzien, zodat de rode stip kan worden vastgeschroefd. Op dit pistool heb ik een basishouder nodig...ofwel gelijmd ofwel op de slede geschroefd. Dan de rode stip vastgeschroefd.

Lijmen zou de voorkeur hebben als de basis stevig op de slede zou kunnen blijven zitten. Degene die ik op een vlakke plek van JB Weld heb gelijmd, lijkt echt stevig vast te zitten. Blijkbaar hecht de Gorilla-lijm niet goed op iets als het onregelmatige oppervlak van nikkel. Gladde oppervlakken...ja.

Toen ik met mijn aluminium motorkap STI racete, installeerden een paar jongens koolstofvezel motorkappen...dat is ongeveer de omvang van mijn kennis ervan. Kan de koolstofvezel heel netjes worden bijgesneden en een mooie rand hebben? Goed idee. 1917
 
#22 · (Edited)
Nee, dat is het niet. Je kunt het ook in strips kopen. Hieronder staat de rode stip gemonteerd op een stuk Lowes-aluminium van 1/8 inch. Ik heb het op de juiste maat gepolijst, geboord en voorzien van schroefdraad voor de Shield-schroeven. Wachten tot de JB Weld hard is in het midden van de anti-glare rail. Glad schuren en dan de basis installeren met wat gorilla lijm. Dan testen met veel schieten. Nadat ik het op nul heb gezet, dat is het. 1917

Image


Weet niet zeker wat er met de foto aan de hand is. Soms wel...soms niet. Waarschijnlijk het coronavirus.
 
#24 ·
De bovengenoemde optiek dimt en licht automatisch op. Die functie lijkt daadwerkelijk te werken. Er zijn geen helderdere of zwakkere knoppen. Het vizier moet worden gedemonteerd om de batterij te vervangen... maar dat zou eens in de drie jaar moeten gebeuren. Het vizier wordt ook geleverd met een shim van 1 graad, indien nodig. 1917
 
#25 · (Edited)
#29 ·
Mooi werk....ziet er professioneel uit.

Trouwens, je hoeft de optic niet te verwijderen om de batterij te vervangen, de batterij RMS, maar ik denk dat je dat wel moet doen bij de RMSc.

Dit is de RMS. (Ik heb er 4 van) :D Geweldig....punt staat altijd aan en de automatische helderheidsaanpassing werkt geweldig.
https://www.shieldpsd.com/wp-content/uploads/2019/06/rms-instructions-2019.pdf

Dit is de RMSc
https://www.shieldpsd.com/wp-content/uploads/2018/12/rmsc-instructions.pdf
Ik neem aan dat deze goed nul houden en ik neem aan dat je ze op grote centerfire pistolen hebt. Ja, stalen slede en je hebt allerlei opties...niet zo met de P22 plinker. 1917
 
#26 ·
Er is geen deur op dit model. Dit ding is klein. Sommige kleine rode stippen hebben een deur en sommige hebben een schroefdeksel aan de bovenkant. De meeste die ik heb bekeken, inclusief Trijicon, hebben de batterij gewoon onder het vizier. Dit is niet zo'n probleem, want de batterijen zouden drie tot vier jaar mee moeten gaan. Op de MOS-pistolen zitten rubberen pakkingen die nu worden gebruikt om de onderkant van de optiek af te dichten tegen water. Degene die ik heb gekregen, heeft de afstelling/diode afgedicht met een opmerking om die onderste afdekking niet te verwijderen.

Eén ding dat ik prettig vind aan dit vizier is dat ik mijn hoofd niet ver naar achteren hoef te leunen om me te kunnen concentreren op de ijzeren vizieren. Sterker nog, het verre gedeelte van mijn bril geeft de scherpste stip. Ik denk niet dat 4 MOA is wat je zou willen voor iets anders dan schieten op doelen, want de stip is klein. Voor IDPA, etc. zou ik voor een grotere stip gaan. 1917
 
#27 ·
Image


De montagebasis voor dit vizier. 10 g met schroeven. 7 g zonder. Omdat slechts ongeveer 3/8" van het midden op de slede wordt gelijmd, zou ik extra gaten langs de zijkanten kunnen boren om het een paar gram lichter te maken.

Image


Het vizier op de basis gemonteerd. Ik probeerde een basis te kopen, maar het is echt niet nodig, aangezien er geen pinnen zijn waar het vizier overheen past. Het klemt gewoon vast met de twee schroeven, dus het vizier moet zo dicht mogelijk gecentreerd worden voordat het wordt vastgedraaid. Vandaag zal ik de JB Weld polijsten en vervolgens de basis lijmen met slagvaste Gorilla lijm, zoals ik deed op het andere slede-onderdeel. Die met 15 g nikkel gelijmd, kwam niet los tijdens 1.000 harde slagen op een stalen aambeeld.

Andere pistolen bieden betere montageoplossingen, maar dit is alles wat ik kan bedenken voor de P22. Als de lijm niet houdt, kan ik altijd het grendelblok boren en de houder vastschroeven. Dat lijkt ook erg veilig. 1917